Köpvillkor

Återbetalning och ångerrätt 

Vid godkänd reklamation eller ånger av köp inom loppet av 14 dagar efter att du mottagit varan sker en återbetalning med samma betalsätt som kunden använt sig utav vid beställning. Vi återbetalar dina pengar först då vi mottagit din retur. Kostnad vid retur står du som kund för.

Integritetspolicy

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter i samband med din registrering och beställning. Du godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Info@adhdlivet.se

När du använder vår webbplats lagras information om din enhet som används för att motverka bedrägerier, lösa tekniska problem och förbättra användarvänligheten för alla kunder.
Detta inkluderar: Cookies, IP-adress, hänvisningsadress, data som identifierar vilken webbläsare och vilken version du använder.

Rättslig grund för behandlingen: fullgörande av avtal för att hantera din betalning och leverans i ditt köp, rättslig förpliktelse för bokföringsändamål och fullgöra vårt berättigade intresse att bedriva vår verksamhet för övrig hantering av din beställning och när vi skickar marknadsföring av våra produkter. 

Användarvillkor

Beställning, Betalning, Ångerrätt och Reklamation.

Beställningar görs via adhdlivet.se I samband med att du genomför din beställning godkänner du våra köpvillkor. Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen av oss. Kolla alltid i skräppost om du inte hittar din orderbekräftelse.

Vi förbehåller oss rätten att justera din order om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning. Om din beställning innehåller felaktiga personuppgifter förbehåller vi oss rätten att annullera din order.

Om du har frågor kring hur du beställer är du varmt välkommen att kontakta oss på info@adhdlivet.se

För att nyttja ångerrätten ska kunden innan retur kontakta: info@adhdlivet.se

Som kund har du enligt lag alltid rätt till 14 dagars ångerrätt från att du tagit emot varan, eller vid delleveranser för samma beställning, när du tagit emot den sista varan för beställningen. Ångerrätten gäller dock p.g.a. hälsoskäl endast om förseglingen på produkten inte brutits, obruten förpackning.

Vid retur av leveransen står du som kund för frakten av returen.

Återbetalning sker när vi mottagit din retur. Det kan ta upp till 5 bankdagar innan kunden har pengarna. Återbetalning sker med samma betalsätt som kunden använt vid köpet.

Om du inte hämtar ut ditt paket

Ditt paket behöver hämtas ut hos utlämningsstället inom 7 dagar. Paket som inte hämtas ut inom den tidsfristen skickas i retur till oss. Omfattas inte av ångerrätten.

Betalning med Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi betalningsmetoderna Betala direkt, Betala senare (30 dagars faktura) och Delbetalning (6/12/24/36 månader) genom deras betallösning Klarna Checkout. När du slutför ditt köp godkänner du, förutom våra köpvillkor, även Klarnas villkor.

Om du handlat via Klarna tidigare kommer du endast att behöva ange din e-postadress och postadress så hämtas övriga uppgifter automatiskt. Om det däremot är första gången du handlar kommer du att behöva ange fullständiga personuppgifter.

När du väljer betalningsmetoden Betala senare gör Klarna en kreditupplysning. Denna påverkar inte din kreditvärdighet och är inte synlig för andra aktörer som ber om en kreditupplysning. Om kredit inte beviljas kommer Klarna att erbjuda betalningsmetoden Betala direkt.

Vid val av betalningsmetoden Betala senare förbinder du dig som kund att betala inom utsatt tid (30 dagar). Om betalning sker efter förfallodatum kan det leda till dröjsmålsavgifter.

Reklamation

Du har rätt att reklamera skadade, defekta eller felexpedierade produkter i enlighet med konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig.

Din rätt till reklamation förutsätter att du snarast som möjligt efter mottagen leverans kontaktar oss.

Vid godkänd reklamation åtar vi oss att leverera en ny produkt till dig eller att ordna med en återbetalning.
ADHD LIVET AB org.nr: 559374-6810 har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig. Vi följer alltid rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden


Fraktpolicy

Alla leveranser sker med PostNord och tar oftast 3-5 arbetsdagar.

Dina Rättigheter 


Du har vissa rättigheter enligt dataskyddslagstiftningen.

Om du vill nyttja någon av dina rättigheter kan du kontakta oss info@adhdlivet.se

Tillgång till dina personuppgifter - du har rätt att få ut de personuppgifter vi har lagrade på dig. Du har rätt att begära rättning av dina uppgifter. Du har rätt att under vissa omständigheter få dina uppgifter borttagna. Invända mot behandling som stödjer sig på vårt berättigade intresse och mot behandling för direktmarknadsföring- du har rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter eller att behandlingen begränsas. 

Klagomål - kontakta oss om du har några frågor eller klagomål på vår hantering. 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Om du inte fick orderbekräftelse när du slutförde ditt köp, kontrollera att rätt mailadress angavs och kolla i skräpposten då den ibland hamnar där. Om du fortfarande inte hittar den då så hör av dig till info@adhdlivet.se så kontrollerar vi om din beställning gått igenom.

 

Kontaktuppgifter:

ADHD LIVET AB
Lavettvägen 2c
17459 Sundbyberg 
info@adhdlivet.se